O blogu
Niemcy są głównym partnerem gospodarczym Polski. Wielu Polaków pracuje w Niemczech, prowadzi tu swoje firmy, bardzo wielu polskich przedsiębiorców eksportuje do Niemiec swoje towary lub usługi.
Coraz więcej polskich przedsiębiorstw prowadzi zaplanowaną i celową ekspansję na niemiecki rynek, często z powodzeniem. Taka ekspansja wymaga określonych ram prawnych, dostosowanych do lokalnego rynku. Najczęściej wybieraną formą jest spółka z ograniczoną odpowiedzialnością – GmbH. Ma ona wiele zalet, chociaż oczywiście przedsiębiorcy mają do wyboru różne formy prawne – spółki osobowe: spółkę cywilną (GbR), jawną (OHG) partnerską i komandytową (KG) oraz spółki kapitałowe: wspomnianą już GmbH i jej wariant mini-GmbH (UG haftungsbeschränkt), spółkę komandytowo-akcyjną (KGaA) i spółkę akcyjną (AG).
Ponieważ coraz częściej trafiają do mnie zapytania na temat zakładania i prowadzenia spółek w Niemczech, postanowiłam zebrać różne informacje w jednym miejscu – na tym blogu. Życzę miłej lektury!